onsdag 15 september 2010

Sminkrådgivning på MAC

Idag var jag på MAC på NK och fick en sminkrådgivning. Jag vill sminka mig själv på bröllopet. Vi enades om en naturlig look i bruna toner. Det är oftast det jag använder till vardags också, så det kändes bra. Jag var dock ute efter lite mattare färger, de jag har sedan tidigare är lite för mycket lyster/glitter i för att funka vid fotografering.


Jag köpte de här skuggorna (den vänstra ser nästan grön ut här men är beige i verkligheten och den ska jag ha på brynen. Hade tänkt köpa en ljusare skugga också men den var slut. Men jag har en sen tidigare, ska prova med den. Efter att ha provat flera läppstift fastnade jag för detta (Brave) till slut.

Jag blev relativt nöjd med sminkningen men det blev lite för stark kajal (den mörka skuggan) och jag kommer inte att använda det rouge vi hade idag.

Jag kommer att göra min sminkning såhär:
  • Fuktkräm
  • Primer (smashbox)
  • Foundation (Chanel)
  • Concealer (för att täcka röda partier FACE)
  • Concealer (under ögonen, en annan från FACE)
  • Puder (Kanebo transparant)
  • Ögonprimer (MAC, den är suverän)
  • Ögonskuggor i olika färgen från MAC (tre st)
  • Ögonskugga på ögonbrynen
  • Lite highlight över kindbenen (ljus skugga)
  • Rouge (FACE aprikos färg, låter inte klokt men blir väldigt fräscht)
  • Läppstift (MAC Brave i kombination med ett rosa från FACE, tror det blir bra)
  • Mascara (ska prova Dior show vattenfast, har hört mycket bra om den)
  • Fixeringsspray
Känner verkligen att underlaget håller, nu gäller det att träna på ögon make upen. Jag ska börja peela huden också, två gånger i veckan.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag övar också en del, både på sminkningen och håret. Jag kommer fixa allt själv då vi gifter oss i USA på Valley of fire. =)

    Lycka till!

    SvaraRadera