söndag 28 november 2010

Färganalys, jag är en vår

Nu har jag varit på färganalys och det visade sig mot mina förväntningar att jag är en vårkvinna. Jag kan nu på riktigt säga att jag inte har något att ha på mig. Min sambo kommenterade det på vår andra blogg.

Jag var hos House of colour för att göra färganalysen. Jag fick sitta framför en spegel och så provade Ann-Charlotte ut olika färger på mig, och som sagt var jag vår, vilket innebär att jag ska ha klara varma färger. Provade också ut ett läppstift helt olikt de jag brukar köpa. Jag fick en plånbok med 37 olika färger och en gradering för varje färg hur bra jag passar i respektive.



Det här är några inköp jag gjorde i helgen. Korall och mina röda nyanser var ganska lätta att få tag i men jag hittade t.ex. inget plagg i blå, grön eller brun (frånsett hårsnodden) nyans enligt jämförelsefärgerna. Ann-Charlotte sa att det är viktigast att placera sina korrekta färger nära ansiktet och att man inte ska köpa något som man inte är absolut säker på är rätt. Jag kommer fortfarande att använda en del svart men ha toppar och scarvesar nära ansiktet. Man kan ju inte köpa allt nytt.

I samband med analysen fick jag också veta vilken vit färg som är min. Den heter creme och är en ganska vit färg, men inte kritvit. Det kommer bli enkelt att hitta rätt tyg till brudklänningen tror jag. Jag funderar lite på om jag ska ha en annan färg på skärpet. Vad tror ni? Om ni vill kolla in klänningen, klicka på etiketten 'Klänning'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar