tisdag 16 november 2010

Överraskning

Jag fyllde år i förra veckan och Peter överraskade mig med att bjuda ut mig på restaurang i födelsedagspresent. Vi gick till Mancini, en jättebra italiensk restaurang.

Peter föreslog att vi skulle börja med ett glas spumante. Sen gick vi på varmrätten direkt. Vi valde båda två lammytterfilé och sedan en parmesanost som mellanrätt med 15 årig balsamico.



Sen var det dags för efterrätt med ett glas dessertvin til. Det här är min. Det är miniportioner av créme brûlé, moccaglass och mandelparfait.


Det här är Peters , chokladfondant med vaniljglass. Ätbar blomma förresten.

Sedan gick vi vidare till en libanesisk restaurang och tog ett glas vin och lite hommus.

Fin inredning! Tavlorna var målade av Petra Risberg.

3 kommentarer:

  1. Oh, vad gott de ser ut!! :) Jätte mysigt!

    SvaraRadera
  2. Oh, har du några tips på dukningen? Vilket färgtema ska ni ha, om ni ska ha ett ? :)

    SvaraRadera
  3. Jag har nog inga tips ännu men jag funderar mycket. Har kollat lite på tv 3 play, deras "Vårat bröllop i ea händer" och fått lite tips på tyger på väggarna och ljusväggar. Vi håller på mycket med vårt hus just nu men blir det bara vinter så ska jag hugga mannen så att vi sätter oss ner och planerar. I vår kommer vi ha fullt upp med annat så jag ska försöka göra så mycket som möjligt i vinter. Vi har bestämt vårt färgtema till lila, vitt och silver.
    /Carin

    SvaraRadera