fredag 5 november 2010

Vår festlokal

Måste säga att det var väldigt svårt att få tag i lokal där man är tillåten att ta med sig mat och alkohol själva. Jag trodde att vi var ute i god tid men det visade sig när jag ringde den lokalen vi hade kollat in från början vad den redan bokad och de hade bokningar även in på 2012 i augusti. Så jag gick ut på jakt och kollade runt och vi fick kontakt med Anna Whitlock som vi sedan valde.

Det är en bygdegård som ligger på Eriksbergsgatan. Vi tycker det är en fördel att lokalen ligger så centralt.


När man kommer in så kan man fortsätta ut till gården via den här trappan. Här tänkte vi ha en "röda-mattan-fotografering".


Sedan är det meningen att gästerna ska gå ut på gården för mingel, tipsfrågor och brudskål. Kommer att göra lite tilltugg att äta här ute också.


Den här trappan leder ner till lokalen, som egentligen är en aula till skolan Anna Whitlock. Det var en av de första samkönade skolorna i Sverige (för antar jag lite högre utbildning). I nischen här kan man ställa ljus och blommor.



Här är foaljén. Om det blir regn får vi ta brudskålen här inne, får dekorera med ljus och blommor bara. Vi har också tänkt att man kan sitta här om man vill ha det lite lugnare under dansen.







Här är bilder av själva lokalen. Den tar ca 110 personer har jag för mig.

Här är scenen. Det finns en musikanläggning man kan hyra.


Här är en översiktsbild över lokalen. Ett lite pentry tillhör också. Det finns två flyglar och man får använda den ena av dem.



5 kommentarer:

  1. Oh läckert med röda mattan-fotografering!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att det går bra, så det inte tar för lång tid bara. Vi får planera det noga.

    SvaraRadera
  3. Jätte fin festlokal!!! Gården ser mysig ut. :) Var ligger den här lokalen nånstans?

    SvaraRadera
  4. Lokalen ligger mitt i Stockholm på Eriksbergsgatan 8. Här är en länk som berättar lite mer om lokalen. http://www.bygdegardarna.se/forening/annawhitlock/
    /Carin

    SvaraRadera
  5. Roligt! Där pluggar jag! På tredje våningen! Mysig aula! Hoppas ni får en kanondag där!

    SvaraRadera