söndag 3 april 2011

Kostym och dekorationer

Idag beställde vi kostym från Suitopia. Vi tog alla mått och bestämde snitt och färg. Det blev tyget Wilhelm i färgen melerad grå. Hoppas det blir bra. Vi beställde samtidigt en till Fredde, det blev en svart till honom.

Väst och kravatt får vi försöka leta upp senare.

Vi funderar mycket på hur vi ska inredan lokalen. Helst skulle vi vilja drapera fiberväv på några ställen. Men vi får bara ha flamskyddade tyger. Vi ska kolla med lokalen om de går med på att vi använder flamskyddssprej, hoppas det, annars vet vi inte hur vi ska göra riktigt.

Vi letar också febrilt efter lila blockljus, men det verkar svårt. Det finns lila ljus, men de är sällan genomfärgade och det skulle vi helst vilja ha. Det lytar år att det blir vita och sedan kanske vi kan knyta lila organzaband runt dem. I så fall kanske vi beställer från Stearinljusfabriken.

2 kommentarer:

  1. Har du kollat på Citygross? Av alla ställen, jag vet :) men de brukar ha alla möjliga färger, och just genomfärgade. Jag köpte massor av cerisa och ljusblåa blockljus där (Brommabutiken) till min syrra i julklapp, och de var genomfärgade och till riktigt bra pris. Bara ett litet tips :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Planerar att dekorera med fiberväv och har samma problem som ni, så jag skulle behöva få tag i flamskyddsmedel. Tyvärr har jag bara hittat ganska dyra flamskyddsmedel. Vad ska ni använda er av?
    Vänliga hälsningar
    Maria
    wienski@hotmail.com

    SvaraRadera