söndag 24 juli 2011

Köpt provdocka och börjat på fodret på klänningen

Jag köpte en provdocka på Blocket häromdagen och det var riktigt skönt. Just att man kan justera när klänningen är på dockan, istället för att prova, tänka hur man ska justera, och sedan prova igen osv. Det är klart att jag även fortsättningsvis måste prova, men det är mycket lättare såhär. Totalt har klänningen gått på ca 2.300:- om man räknar in priset för provdockan och det känns bra om man jämför med hur mycket en del lägger ut på klänning. Provdockan heter Diana och det går att nåla på henne också.
Jag har nu börjat på fodret till klänningen, men nu har vi haft gäster över helgen så jag fick ta en paus, men i eftermiddag ska jag fortsätta igen och då börja klippa i själva sidenet. Jag var också och köpte till lite tyll som jag ska ha de sista 20 centimetrarna på underkjolen så att klänningen får lite vidd längst ner.

Det jag funderar på en del är i vilket material jag ska ha skärpet i. Ska det vara i siden eller chiffong?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar