torsdag 18 augusti 2011

2 dagar kvar

Det blir ett snabbt inlägg idag, jag är så himla trött nu. Idag har jag gjort första momentet på efterrätten, nämligen hallongelé, lagt oxfilén i marinad, strukit 15 dukar (en duk tar ca 10 minuter) och vikt de sista servetterna. Peter har hämtat festhäftena från tryckeriet. Vigselprogrammen är utskrivna. Han har handlat alla grönsaker, frukt och kryddväxter och allt till sås och räkröran.

I morgon kl. 12 ska grabbarna åka till lokalen och börja sätta upp allting och jag ska laga mat. Kött, inkokt lax, räkröra, efterrätt och bröd ska fixas. Sen behöver vi feja lite till på huset också, det har varit så rörigt här med en massa saker som har packats som ska till lokalen.

Just det, jag gjorde mina naglar idag också. Fransk manikyr på egna naglar blev det. Jag har aldrig haft det förut och tyckte kanske inte att det blev så jättefint, det blev så vitt liksom. Får se om jag orkar och hinner lägga upp en bild i morgon.

Ska bli skönt att få resa iväg sen efter bröllopet.

Godnatt!

4 kommentarer:

  1. jag beundrar din energi!! Bara att ni lagar all mat själva är helt otroligt!! Hoppas du hinner vila lite inför den stora dagen. Må så gott och njut av er dag:)/Yasse

    SvaraRadera
  2. Ehm jag han nog inte vila så mycket, det får bli på bröllopsresan sen :-).
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Fransk manikyr är såå snyggt! Hoppas allt gick bra!!

    /Jessica

    SvaraRadera
  4. Allt gick bra men det var lite mycket att göra dagen innan. Men nu är vi lyckligt gifta!
    /Carin

    SvaraRadera