söndag 14 augusti 2011

6 dagar kvar

I morse sa SMHI att nästa lördag ska bli regning, men nu lovar de uppehåll fast regn på förmiddagen...



Idag har jag bockat av en sockerkaka, och hjärtbröden som vi ska ha till förrätt. Det tog lite tid innan jag fann den rätta tekninen. Man är tvungen att ta ett hjärta i taget, annars klibbar degen ihop direkt efter att man har stansat ut ett hjärta. De är goda! Recept är det bara att googla på. Här är ett av dem.


Parmesanflarnen som också är till förrätten är också bakade. Måste göra några fler i morgon också. Sen har jag gjort degen till osthjärtan, men den ska få vila under natten i kylskåpet, så att de inte flyter ut i ugnen. Jag har också vikt några fler servetter (evighetsjobb) och strukit klänningen. Sedan har jag plockat in lite tomater som mognat i uterummet, tänkte se hur många jag får ihop till salladen till varmrätten på lördag. Tyvärr mognar de inte så snabbt som jag vill.

Innan jag lägger mig måste jag göra de klädda knapparna till skärpet på klänningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar