måndag 22 augusti 2011

På bröllopsresa i Italien

Nu har vi kommit fram till hotellet i Pesaro.

Jag sitter och bloggar
Vi gick upp kl. 4 i morse för att åka 6:10 till Bologna från Arlanda. Sedan tog vi tåget till Pesaro.

Först åkte vi buss in till tågstationen och det var kul att se lite av Bologna eftersom vi var där för ett par år sedan. Kan verkligen rekomenderas. Men den här gången åkte vi som sagt vidare ut till kusten.

Efter att vi checkat in på hotellet så gick vi iväg för att leta efter lite mat och hamnade på en restaurang nere vid stranden. Melon och skinka och ett glas rött smakade superbt.

Vi gick tillbaka till hotellet längs med stranden i vattnet. För de som känner oss (badkrukor, särskilt jag är av den värsta sorten) blir nog förvånade över att vi redan har doppat tårna. :-) Men som de inbitna stadsresenärer vi brukar vara glömde vi båda två bort att man ska ha med sig sin egen handduk till stranden, men det finns ju affärer här också. :-) Så det får vi försöka lösa till i morgon då vi tänkte tillbringa dagen på stranden tillsammans med en bok och ett parasoll.

Peter poserar vant efter att ha fått instruktioner av bröllopsfotografen
Hotellet ska tydligen ha bra mat och vi blev också rekomenderade några andra bra restauranger i receptionen, men eftersom vi är otroligt trötta (vi somnade båda två innan planet hade lyft från Kastrup) så sparar vi ett bättre restaurangbesök till en annan dag. Istället ska vi försöka piggna till med att promenera in till centrum i kväll och ta något lättare i matväg (nu somnade Peter igen i fåtöljen). Antar att det är någon slags total avslappning efter bröllopet.